Porovnávanie finančných produktov

Súčasné tendencie naznačujú, že v bankovom sektore začalo prevládať porovnávanie najlepšie dostupných finančných produktov. Cieľom je získať najlepšiu ponuku pre jedinečnú finančnú situáciu potenciálnych klientov.

Porovnávanie finančných produktov prebieha prostredníctvom porovnávacích webstránok. Používatelia by mali poznať výhody a nevýhody tejto služby.

Porovnávať možno kreditnú kartu, refinancovanie hypotéky alebo posielanie peňazí do celého sveta. Porovnávače produktov umožňujú svojim používateľom porovnať sadzby a vlastnosti finančných produktov na jednej webovej stránke.

Úlohou porovnávania finančných produktov je vytvoriť pre spotrebiteľov kompletnú digitálnu cestu od žiadosti až po fázu schválenia. Tieto webstránky predstavujú aj nové produkty, ktoré možno porovnávať a nakupovať online.

Porovnávanie poistných produktov, úverov na bývanie či kreditných kariet prebieha prostredníctvom stránok, ktoré majú určité obmedzenia a nemusia vždy zahŕňať všetky možnosti.

A čo z toho majú samotné porovnávače? Sú to spoločnosti, ktoré získavajú finančné prostriedky rôznymi spôsobmi (prostredníctvom sponzorovaných odkazov, zobrazovaním sponzorovaných odkazov pred nesponzorovanými odkazmi či prostredníctvom provízií, ktoré im uhrádzajú poskytovatelia).

Ako sa porovnávajú finančné produkty

Jednotlivé skóre, hodnotenia ako aj rebríčky na porovnávacích webových stránkach nie sú vždy zrozumiteľne vysvetlené. Klient musí zistiť na základe čoho sú založené a ich porovnania porovnať s hodnoteniami a rebríčkami na iných porovnávacích stránkach.

Mnohé takéto webstránky neporovnávajú všetky dostupné produkty a často uvádzajú len niektorých poskytovateľov a vybrané produkty.

Cena síce patrí k funkciám, ktoré je jednoznačne dôležité porovnávať, nie je však vždy najdôležitejšia. Z toho vyplýva, že potenciálny klient by si mal skontrolovať, či porovnávacia webová stránka porovnáva všetky funkcie, ktoré sú pre klienta relevantné. Ide napríklad o porovnanie poplatkov, úrokových sadzieb alebo iných funkcií.

Ak potenciálny klient už vie, čo chce porovnať, môže si pozrieť rôzne porovnávacie webové stránky a webové stránky poskytovateľov. Následne sa odporúča vytvoriť si krátky zoznam a porovnať jeden alebo dva najlepšie výsledky (s vysvetlením funkcií a poplatkov). Ak sa potenciálny klient rozhodne, môže kontaktovať poskytovateľa. Mal by sa ho pýtať toľko otázok, koľko potrebuje, kým sa nebude cítiť pripravený zaviazať sa. Mal by sa informovať o výhodách a nevýhodách jednotlivých produktov, o úskaliach a postupoch ktoré budú stáť medzi ním a splnením si jeho sna.

Tags:

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Dobrý radca
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0

Chcem dobrú radu